2008年8月4日月曜日

Debug デバッグ

quick and dirty: きれいではなけれども簡単な方法(開発環境用)
* Cloud ではログにエラー出力されるの危険
import sys
print >>sys.stderr, "xxxxxxx"


正しくは
import logging
logging.debug("xxxxxxx")

def main():
# Set the logging level in the main function
# See the section on Requests and App Caching for information on how
# App Engine reuses your request handlers when you specify a main function
logging
.getLogger().setLevel(logging.DEBUG)
application
= webapp.WSGIApplication([('/', MainPage),
('/sign', Guestbook)],
debug
=True)
webapp
.util.run_wsgi_app(application)

if __name__ = '__main__':
main
()

参考
http://code.google.com/appengine/articles/logging.html
http://code.google.com/appengine/docs/python/logging.html
http://groups.google.com/group/google-appengine/browse_thread/thread/a67752ac402bb21e/345e203a5bdd0750?lnk=gst&q=debug+#345e203a5bdd0750
・Django Middleware で Traceback をコンソールに出力する
http://yamashita.dyndns.org/blog/django-middleware-traceback/

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